Veelgestelde vragen

Regelmatig krijgen wij vragen zoals “Hoe zit dit?” of “Waar kan ik terecht?” De meest voorkomende vragen hebben wij verzameld en in het onderstaande overzicht geplaatst.

In principe valt fotografie onder vrije nieuwsgaring. Alles op de openbare weg mag worden vastgelegd op foto en worden gepubliceerd. Uiteraard willen wij niemand in de problemen brengen met de publicatie van de foto’s. Kentekens van voertuigen, gezichten van betrokkenen/omstanders en slachtoffers zullen altijd onherkenbaar gemaakt worden. Mocht een slachtoffer zodanig in beeld zijn dat onherkenbaar maken geen zin heeft, dan zullen wij de foto niet plaatsen. Staat u op een foto en wilt u dit om welke reden dan ook echt niet? Neem dan contact met ons op via het contactformulier op de website. We zullen dan samen naar een oplossing zoeken.

De snelste manier om een nieuwstip in te dienen is via onze social media (twitter en facebook). U kunt er ook voor kiezen om het nieuwstipformulier op de website in te vullen. U kunt hier ook eventueel beeldmateriaal bijvoegen (Let op! Alleen de bestandsindelingen .jpg, .jpeg en .png worden momenteel geaccepteerd).

Wat leuk dat je ons team wilt komen versterken! Je kan contact met ons opnemen door het contactformulier in te vullen. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op. LET OP! Dit is op vrijwillige basis. Je krijgt hier geen geld voor.

Neem hiervoor even contact met ons op via het contactformulier. Het zonder toestemming overnemen van teksten en/of foto’s is niet toegestaan.
Dat heb je goed gezien! Wij hebben een zeer goede samenwerking met collegapagina’s zoals Hulpdiensten Gorinchem. Het komt regelmatig voor dat wij foto’s en/of teksten gebruiken die van hun afkomstig zijn. Andersom komt dit ook regelmatig voor.
Wat vervelend om te horen dat de website niet naar behoren werkt. Je kan dit kenbaar maken door ons een bericht te sturen via social media (facebook en twitter). Wij zullen na ontvangen van je hulpvraag direct proberen het probleem op te lossen. Wij kunnen niet garanderen dat wij het probleem kunnen verhelpen. Over het algemeen ligt het probleem bij WordPress (waar deze website gemaakt is) of bij het bedrijf dat onze domeinnaam beheert.
Wat vervelend om te horen dat wij niet goed omgaan met privacy. Je kunt contact met ons opnemen via het contactformulier. We zullen je dan zo goed mogelijk proberen te helpen.
Dit kan verschillende redenen hebben. De meest voorkomende reden voor het later verschijnen van een nieuwsbericht heeft te maken met de informatie die wij op dat moment hebben. Meestal is de informatie op het moment zelf niet helemaal duidelijk of te weinig. Vaak is pas na een dag of 2 precies duidelijk wat er aan de hand was en hoe het is afgelopen. Daardoor kan het voorkomen dat een bericht pas later geplaatst wordt.
Alle nieuwsberichten op onze website die in het jaar 2019 geplaatst zijn zullen tot en met 31 december 2019 zichtbaar zijn. Daarna zullen de nieuwspagina’s worden gereset. De nieuwsberichten van 2020 zullen zichtbaar zijn van 1 januari 2020 tot en met 31 december 2020.
Wat jammer om te horen dat je de informatieverstrekking te summier vindt. Helaas kunnen wij hier in bijna alle gevallen niets aan doen. Voor veel informatie zijn wij afhankelijk van wat de hulpdiensten ons vertellen. Zij kunnen echter niet alles prijsgeven en moeten ook letten op privacygevoelige informatie. Wij hebben daarmee te dealen, waardoor we niet altijd alles kunnen delen.
Nee dat kan niet. Wij zijn geen onderdeel van welke hulpdienst dan ook en wij zijn ook geen doorgeefluik. Je kan je tips als getuige doorgeven bij de politie via 0900-8844 of anoniem via 0800-7000.
Als je dit tegenkomt en je hebt er last van, meldt ons dit dan in een bericht via social media of via de contactpagina op deze website. Wij zullen de reacties bekijken en waar nodig maatregelen treffen om dit in de toekomst te voorkomen.
Het komt weleens voor dat wij een incident missen. Wij houden deze website bij naast werk/school. Hierdoor kan het voorkomen dat er niemand van ons team beschikbaar is. Ook het feit dat de meldingen van de Nederlandse hulpdiensten zijn aangepast vanwege de privacy speelt hierin een grote rol. We kunnen gewoonweg niet alles meer weten. Als we een incident missen, waar jij wel informatie van hebt, neem dan contact met ons op via onze social media of het nieuwstipformulier.
Bedankt voor je opmerking. Deze horen we vaak. Gelukkig is niemand perfect en maakt iedereen fouten. Het belangrijkste voor ons is dat je begrijpt wat er staat. Een d of t meer of minder maakt ons dan echt niet uit.